torsdag 18. desember 2014

Johanså og Ruby på jultrejakt!

Det beste med å eie sin egen gård er at man bare kan ta seg en tur på skogen og hogge sitt eget juletre! -Det vil si, om du ikke er alt for kresen på treets fylde da.


Ruby har alt tatt stand på det treet ho mener vi burde velge, men jeg tror nok den har blitt litt for stor til å passe i stua vår. -Og transporten hjem måtte jo ha skjedd med tømmerbil!


Det går en gammel traktorvei opp bak sommerfjøsen. Den har ikke vært i bruk på år og dag og holder på å gro igjen. Men det er også her på veien vi finner de trærne som er aktuelle som juletre.



Det er mange spennende lukter og spor å følge her i skogen, men Ruby lar seg ikke distrahere av slikt. Ho er en fantastisk Border Collie som synes det er aller best å få være med på det vi holder på med, og fotfølger oss over alt!


Juletrærne fra gården har av min samboer fått binavnet Måndalskvasten, grunnet sin manglende fylde og litt pjuske utseende. Jeg skjønner ikke det! ;) I fjor gikk han til og med så langt at han dro til byen og kjøpte ei edelgran, FØR jeg rakk å hogge eget tre! Den ligger fortsatt bak i hagen så jeg i dag, alle nålene fortsatt på, -Det skal den ha! Men fargen var liksom ikke det den skulle være, ellers hadde vi jo fint kunne bruke den opp at!  
Egentlig så var ingenting slik som det skulle være med den edelgrana når ho "levde" heller. ikke lukta den noe gran, og den var så tett at det knappast var plass til julekulene mine! For meg var det også unaturlig at den ikke slapp noen nåler, det var liksom noe som mangla!

Så i år kom jeg han i forkjøpet og slo til mens han er ute for å holde julekonserter på sjukehemene, hi hi :)


Endelig fant Ruby og jeg et tre vi begge var fornøyde med! Bare for å ha sagt det, det forrige treet fikk stå i fred! 


Ruby begynner å bli både våt og lei av dette juletrestyret. Ikke får ho lov å hjelpe til med å bite av greiner heller! Da er jo hele morroa av trehogst borte!


" jeg vil hjem!"


Og så var det bare å dra med seg treet ned til gården. Så lettvint når det er snø på bakken :)

Ruby og jeg ønsker dere alle en fin pynte-juletrekveld! Jeg tror jeg skal starte til helga allerede ;)

Hilsen Johanså


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar